Oriëntation, Cuddling Kangaroos and Sweatshirts! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu Oriëntation, Cuddling Kangaroos and Sweatshirts! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu

Oriëntation, Cuddling Kangaroos and Sweatshirts!

Blijf op de hoogte en volg Guusje

15 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Oké dan, daar gaan we weer!

Afgelopen week draaide het voornamelijk om verkennen: Highpoint Shopping Centre verkennen, een enorm winkelcentrum op zo'n 10 minuten wandelen van de Student Village vandaan, het centrum van Melbourne verkennen, waar we nog midden in een protest over de Gaza-strook terecht kwamen, het nachtleven van Melbourne verkennen, waaronder een kennismaking met de beroemde Blue Waterfall, én natuurlijk Victoria University verkennen!

Na een vrij standaard en weinig verassend praatje op de Oriëntation Day afgelopen woensdag, waarin herhaald werd dat we toch vooral écht moesten aankloppen als er problemen waren, we écht op tijd moeten zijn voor de Great Ocean Road Trip op de 18e en wanneer we ons moeten inschrijven voor vakken, hebben we vandaag dan toch de echte enrollment session gehad. Dat wil zeggen: Komen opdagen op de uni, een formulier invullen met info over het opleidingsniveau van je ouders tot aan je favoriete teletubbie (Nou, oke.. Dat misschien nét niet..) en inleveren maar.

Over een dag of 3 hoor ik of ik daadwerkelijk goedgekeurd ben voor het volgen van de vakken die ik wil gaan doen, en kan ik mij aanmelden voor de werkgroepen.

Natuurlijk kan niet iedereen tegelijk terecht bij de docenten voor de inschrijving, en daarom moest er even op elkaar gewacht worden. En wat doen we dan? Een V.U.-Sweatshirt kopen natuurlijk! En wat wil het lot: Ze zijn in de afprijs! :D

De Australische mannen vallen tot nu toe zeker ook niet tegen! Ze zijn eerlijk gezegd vaak al net zo mooi als ze aardig zijn, en in tegenstelling tot de Hollandse kaaskoppies zijn ze niet bang om hun ware gevoelens te tonen, en keihard mee te zingen met "Let it Go" of andere hits uit de Disneyfilm "Frozen", zo bleek afgelopen zondag tijdens de eerste door mij en twee andere meiden georganiseerde "Astley-Army-Movienight"!

Maar ik moet toegeven, hier zittend in mijn prachtige baby-blauwe V.U.-hoodie, dat de allermooiste ervaring in Australië tot nu toe (en ik weet niet zeker of er ooit nog iets gaat zijn dat het gaan overtreffen) gisteren in de Melbourne Zoo heeft plaatsgevonden:

Close up Encounter with Kangaroos, zoals het officieel heet. Oftewel: Skippies knuffelen! Wát een ervaring! Zacht, warm en ontzettend lieve beesten! De 10 minuten die wij er uit hebben weten te slepen door een hoop onnozele vragen te stellen waren het geld méér dan waard! En we vonden het toch al niet duur! Een euforisch gevoel dat de hele dag is blijven hangen. En iedere keer als ik naar de foto's óf de souvenier kangaroo kijk, is dat gevoel weer helemaal terug!

Vanavond op het programma: Dutch Pancakes for dinner (verzorgd door mijzelf en mijn Leiderdorpse Roomie Annèl) en een filmavond in de Avoca-commonroom, met projector! En nu nog bedenken welke film..

  • 15 Juli 2014 - 09:14

    Jacqueline Kors:

    Hoi Guusje,
    wat een avontuur toch!!! Heerlijk dat het allemaal zo leuk is!!! Leuk dat we zo met je mee kunnen reizen!
    Liefs, Jacq

  • 15 Juli 2014 - 09:26

    Conny:

    Hey Guusje, wat geweldig leuk, kangaroos knuffelen. Ik zie het al helemaal voor me, een paar van die meiden die met glazige blikken de meest stupide vragen stellen om maar tijd te rekken hihi. Leuk dat die Aussi mannen tot nu toe kennelijk ook niet verkeerd zijn. Zolang het niet van die ADHD'ers zijn net als Steve Irwin destijd met z'n beauuuuuutifull lovely crocodiles, ga je daar ook nog mee knuffelen?
    Je trofee van de uni binnen, in de afprijs...ze gaan toch niet het logo veranderen hè, zoja dan heb je een goede reden er nog een aan te schaffen;)) .
    De eerste stappen in de universiteit zijn een feit, nu hopen dat je gekozen vakken goedgekeurd worden, en blijf je vooral goed oriënteren in het nachtleven daar, minstens zo belangrijk!!
    Hier gaat t in het Zoetermeerse zo zn gangetje, we hebben al een hele poos prima weer, en n enkele dag met regen die dan gelijk weer zwaar tegenvalt, maar de temperatuur is prima. We genieten veel van de nieuwe tuin, loungen bijna iedere dag(wat een duur woord voor bankhangen...).De temperatuur schiet deze week naar tropische waarden, prima ,kan ik weer in de ontdooistand. Noël komt zaterdag ook nog even langs , enfin geen dwaze avonturen ,geen kangaroos knuffelen ,gewoon nix bijzonders maar bijzonder gewoon.
    Geniet verder meis, tot je volgende blog. Liefs, C&A

  • 25 Juli 2014 - 16:36

    Conny:

    Sleep well miss "G" , and have a good snor, ZZZZzzzzzzzz. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guusje

Volg mijn avonturen in Australië! Koala's knuffelen, surfen, studeren aan de Uni, snorkelen bij het Great Barrier Reef: Je leest het hier! :)

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8358

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste

Landen bezocht: