Moving out of the village and into the color run - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu Moving out of the village and into the color run - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu

Moving out of the village and into the color run

Blijf op de hoogte en volg Guusje

18 November 2014 | Australië, Melbourne

Het is weer even geleden, mijn oproep tot doneren!

ik kwam er vandaag tot mijn schrik achter dat het al weer een ruime maand geleden is dat ik een blogje heb getikt!

Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd?

Ik ben klaar met colleges en heb mijn tentamens achter de rug: de uitslagen hiervan volgen op 24 november. Duimen maar!

Ik ben naar de Melbourne Cup geweest, waar ik enorm verrast werd door Brett, die vanuit Mildura naar Melbourne was gereisd, achter mijn rug om met mijn huisgenoten had afgesproken dat hij me zou verassen en ineens achter me verscheen in de spiegel! Wat een ontzettend leuk moment! :D De Cup zelf was erg leuk om mee te maken: het is een soort Prinsjesdag en Superbowl tegelijk: een complete hoedjesparade gepaard met een fanatisme waar je U tegen zegt!

Hierna was het vooral een kwestie van afscheid nemen: de eerste mensen vertrokken al op 7 november! Onvoorstelbaar!

Afgelopen zaterdag, de 15e, ben ik dan toch ook maar vertrokken uit de Student Village en woon ik tijdelijk weer in bij Gina en Tony. Toch handig, family in Melbourne!

De 16e was het, zoals bekend, tijd voor de Color Run! En wat een lol dat Annel en ik gehad hebben! Waar in Nederland zo ongeveer iedereen verkleed komt, is dat hier in Melbourne nét even anders. Maar ja, wij blijven toch kaaskoppen he? Dus wij gingen in meer dan vol ornaat naar Flemington RaceCourse (yep, waar ook de paarden van de Melbourne Cup gerend hebben!) voor onze 'happiest 5k on the planet'.

Maar wat een top dag! :) Het was echt genieten: de sfeer was super, de kleuren neon en de mensen (alle 23.000) gezellig vrolijk en kleurrijk!

Laat ik afsluiten met dit: ik ga nog een goede 6 weken tegemoet, waarvan Peter, Monique en Joris de laatste vier ook mogen meemaken! En daarna moet ik helaas al weer terugkeren naar het koude, kleine, vlakke Nederland..

Maar niet voor lang, want één ding is zeker: Het is hier veel te tof en ik ga zeker terug! :)

  • 18 November 2014 - 08:42

    Conny:

    Lieve Guusje, je studie tijd zit er alweer op ! In Australië althans. Uit je verslagen blijkt dat je het allemaal fantastisch hebt gevonden, dat breng je ook wel over . We hebben genoten van je verhalen en de foto's . En nu is je "Aussi"avontuur bijna voorbij en wacht helaas dit platte kale koude kikkerland weer op je. Maar eerst nog even reizen, dus n soort uitstel van executie...
    Je hebt groot gelijk dat je zegt na dit avontuur weer terug te willen. Nu kun je dat nog doen, niet meer als je in NL gesetteld bent en n paar kinderen aan je rokken hebt hangen.;))
    Via de app hoorde ik al van Joris dat je een echt authentiek Australisch souvenier tegen het lijf bent gelopen.
    Als ik de foto van de mooie auto zie van jullie kan ik niet anders zeggen dan dat je geen slechte smaak hebt, hij ook niet. De foto zou zo tussen de trouwfoto's van L&N kunnen;))).
    Maar of deze souvenier in je tas past? Moeten we je alvast opgeven voor het programma ; "liefs uit"? Waarin verre liefdes het gaan proberen in n ander land. neee, grapje!
    Ga eerst nog even genieten en zie verder hoe het loopt.
    Bedankt dat we een beetje over je schouder mochten meekijken.
    Lieve groet, Conny en Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guusje

Volg mijn avonturen in Australië! Koala's knuffelen, surfen, studeren aan de Uni, snorkelen bij het Great Barrier Reef: Je leest het hier! :)

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 1262
Totaal aantal bezoekers 8362

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste

Landen bezocht: