The Great Ocean Road & The start of classes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road & The start of classes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road & The start of classes

Blijf op de hoogte en volg Guusje

26 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Hier keken we al weken naar uit: The Vic Uni Orientation Trip naar Lorne/The Great Ocean Road! Vrijdagochtend, 18 juli, om 8:45uur precies stapten we de bus in, na onze spullen maar onderin gedumpt te hebben (wat zeulen we toch allemaal mee voor 2 nachtjes slapen!) en hopsakee, daar gingen we!

Aangezien ons ritme niet helemaal ingesteld was op dit vroege vertrek hebben we collectief het eerste uur van de reis nog wat Zzzz's gepakt ("catching Zzzz's"; Aussie-speak voor het oud-Hollandse "een uiltje knappen").

Wat stond er allemaal op het programma? Zie daarvoor de foto's! :)
Wat ik daar nog wél over kan zeggen: Het was KOUD! En wij gingen SURFEN. Juist.. Maar een lól dat we hadden! :) (Ik heb zelfs een welgetelde 3,5 seconde rechtop op een surfplank gestaan! Jawel: Ik heb gesurfd!)

Lunch op Bells Beach, surfen bij Angelsea Beach en door naar Lorne! Een fantastisch dorp/kleine stad waar 's zomers een booming toeristengedruis op gang komt!

De dag nadat we terugkwamen begon dan toch écht het studiegedeelte van mijn grote avontuur hier! De start van de colleges.

Origins of International Politics, Making of the Modern Middle East en International Security: allemaal enorm boeiend, interessant en ronduit ideaal voor mijn interesses. En toen had ik een lecture Colonialism, Nationalism and Revolution in South East Asia.. Op vrijdagochtend.. Om 21:00uur.. Ouch.

Helemaal wanneer de lecturer een half uur te laat komt en binnen een kwartier zegt klaar te zijn voor vandaag, omdat het "slechts de intro" was. Een lecturer die ruikt naar oud zweet en Indisch eten. Nope, niets voor mij. Op zoek naar een ander vak dan maar :P

Gelukkig kan ik nog wisselen van vak! :)

Maar na drie weken hier, kan ik oprecht zeggen: Ik heb het hier fantastisch naar mijn zin! :D

Vanavond ga ik met Annel en Ellie (twee Dorm-mates) naar de AFL wedstrijd van Sidney! Geen idee hoe het spelletje werkt, maar je schijnt het een keer gezien te moeten hebben! :) Zin in!

  • 26 Juli 2014 - 10:12

    Jacqueline Kors:

    Ooh Guusje heerlijk wat je allemaal meemaakt!!! En zo te horen ook zo goed geregeld allemaal!

  • 27 Juli 2014 - 21:41

    Conny En Arno:

    Heyyyy miss "G" ;))
    Wat een leuk verslag weer! En niet te vergeten ook je foto's . Fijn dat ze zo op je interesses inspelen hihi ja meis, das t echte "werk" hè.
    Wij zijn nèt terug van een heerlijk weekendje Zuid Limburg, 28/30 graden,wanneer wordt t bij jou nou es lekker warm? Veel gewandeld en vh bourgondische leven en elkaar genoten.
    Veel sukses met je geworstel met die fabulous intresting vakken en wij kijken met plezier uit naar je volgende belevenissen.
    liefs, C&A

  • 02 Augustus 2014 - 22:35

    Ans Schelleman:

    Hoi Guusje,
    Ik heb nu voor de tweede keer je verslag over de Great Ocean Road gelezen en ik vind het leuk om jouw ervaringen te lezen. Ik had de eerste keer geen tijd meer om te reageren.Ik merk dat het jou reuze bevalt daar!!Het is een prachtige route van Noord naar Zuid Australie!!!.Met onderweg barbecuemogelijkheden.
    Geniet van alles wat je kunt meemaken!!In je volgend bericht zul je wel college-ervaringen kunnen vertellen! Lieve groeten,oma Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guusje

Volg mijn avonturen in Australië! Koala's knuffelen, surfen, studeren aan de Uni, snorkelen bij het Great Barrier Reef: Je leest het hier! :)

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8367

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste

Landen bezocht: