Village Formals and Birthday Roadtrips - Reisverslag uit Mildura, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu Village Formals and Birthday Roadtrips - Reisverslag uit Mildura, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu

Village Formals and Birthday Roadtrips

Blijf op de hoogte en volg Guusje

23 September 2014 | Australië, Mildura

Daar gaan we weer, het is weer even geleden, maar: update-tijd!

Afgelopen week was het dé event waar alle meiden in de Village al weken naar uitkeken: The Village Spring Formal 2014. Kaarten gekocht, maskers gepimpt, en jurken in de kast; pedicures en haarverf en een fles bubbels en we were good to go!

Een prachtige venue (Melrose Reception Melbourne) met schitterend feestvervoer die kant uit een prima gezelschap tijdens een vijf-gangen diner en wat riskant entertainment: het was een topavond!

Na grondig uitgebrakt te zijn de dag erna en tóch op tijd in de les verschenen te zijn kwam zaterdag het spontane idee van een roadtrip opzetten! Brett, een hele goede vriend die recent helaas vertrokken is uit de Student Village, woont in Mildura, VIC, en zijn verjaardag was op zondag!

Dus: de auto werd geleend van Nikki, de route werd geprint vanaf Google Maps en het gezelschap werd verschaft door Josh. And off we went! 526 km dwars door Victoria heen, vertrekkende in het schemerdonker. Onder deze omstandigheden heeft de super verstandige blondine in mij ervoor gekozen om niet de volledige maximale snelheid te rijden op onbekende wegen waar om de 5 kilometer werd gewaarschuwd voor overstekende emoe's en kangaroos.

Na een reis van ruim 7 uur (uiteraard met een paar stops om de benen te strekken en het hoofd leeg te maken) en vele telefoontjes naar Brett met vragen over de route en updates over de voortgang kwamen we om 00:45am aan in Irymple (Mildura). Precies op tijd om Brett als eerste Happy Birtday te wensen!

Needless to say: we zijn maar snel naar bed gegaan, want na 7 uur autorijden was ik behoorlijk gaar en klaar met de dag. Nog wat keten en kletsen in bed (we lagen met z'n drieën op Brett's slaapkamer) en slapen maar.

De heren vonden het zondagmorgen een prima idee om mij na een uurtje of 3 wakker te maken met de geluiden van de FIFA 15 demo en gekietel. Wat hebben ze daar spijt van gehad haha!

Wat volgde was een heerlijk lang weekend gevuld met een cricketwedstrijd, een écht Aussie BBQ, héérlijk weer (27-30 graden celsius) een een verbrandde neus.

Na de retour-roadtrip van vandaag lig ik nu doodmoe in bed, eet ik dadelijk een portie chicken-noodles en ga ik een rustige, vroege avond houden.

Zo. Zijn jullie weer helemaal up-to-date.

  • 23 September 2014 - 11:28

    Jacqueline Kors:

    Heerlijk Guusje, je geniet met volle teugen!!!
    Ik geniet van je verhalen en foto's!
    Jacqueline

  • 23 September 2014 - 13:45

    Conny&arno:

    Heeey nichtje! Wat een gezellig verslag weer ;))
    Ik kan me voorstellen dat je in de mail zei ik wil niet meer naar huis! Het klinkt ook allemaal te leuk! Btw waar heb ik zo'n snorretje op een stokje eerder gezien....was dat niet op een vrijgezellenfeestje?
    Hier gaat t leven zn gangetje helaas geen 27 graden meer, tis je gegund hoor. Ga nog wel weer een keer naar Devarana sauna voor n lekker temperatuurtje;).
    We wensen je heel veel plezier, en mailen je wel vanuit Marrokko.
    liefs, C&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guusje

Volg mijn avonturen in Australië! Koala's knuffelen, surfen, studeren aan de Uni, snorkelen bij het Great Barrier Reef: Je leest het hier! :)

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8366

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste

Landen bezocht: