Daily life: It's good! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu Daily life: It's good! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu

Daily life: It's good!

Blijf op de hoogte en volg Guusje

23 Augustus 2014 | Australië, Melbourne

Wauw. Al weer bijna een maand sinds mijn laatste verslag! Time flies!

Voor diegenen die mijn facebook in de gaten houden, lijkt het wellicht alsof ik alleen maar feestjes afga en het studeren nogal bijzaak is: laat ik jullie gemoederen even gerust stellen: in de maand dat ik nu colleges volg heb ik al twee essays moeten schrijven en inleveren, heb ik 20 lectures en 15 tutorials(werkcolleges) bijgewoond en heb ik inmiddels ook de eerste "in-class-test" mogen maken.

En ja, ik heb ook erg veel mogen feesten, met als vaste prik op donderdagen Spice Market, Ladies Night. Een hele hippe, sjieke club in de Melbourne CBD waar op donderdag de dames tot A$ 50 gratis drinken, de mannen in pak verschijnen en de dames zich optutten tot ware rode loper-diva's.

Natuurlijk zijn er ook de nodige feestjes, zoals de Canadian House Party (in "Canada House" waar alle Canadese uitwisselingsstudenten verblijven tijdens hun semesters hier), de "Glow"-party, (georganiseerd in "Platform 1", een venue die doet denken aan de krochten en kelders van een kasteel onder het historische Flinders Street Station), en afgelopen donderdag de COBBS VUAS Masquerade Cocktailparty!

Een hoop lol dus, maar ook de nodige serieuze studie :) Late nachten in de Village Computer Lab, vroege ochtenden in de Library en studiesessies tijdens de lunch met mijn study-buddy Krystian, het hoort er allemaal bij!

Nog een leuke novelty: waar het de afgelopen weken koud geweest is, en dan bedoel ik KOUD (Australië of niet, het blijft winter) is het hier nu al een paar dagen héérlijk weer, met studiesessies in het gras in zomerjurkjes en "thongs" (slippers) tot gevolg!

Verder in de planning de komende tijd: Mid-Semester Break! Annel en ik zijn aan het zoeken naar mogelijkheden om een week New Zealand te gaan zien! :)

Goed, voor nu is het voor mij tijd om verder te gaan aan de studie: ik moet voor donderdag een boek uitgelezen hebben en een review-essay schrijven hierover: Maybe Tomorrow, over de persoonlijke ervaringen van Boori Monty Prior. Ga dus maar een handdoek in het gras leggen en verder lezen! :)

Tot de volgende! :)

  • 23 Augustus 2014 - 09:28

    Jacqueline Kors:

    Heerlijk genieten Guusje van al je verhalen en foto's!!! Vlgs mij gaat het weer nu alleen maar mooier worden!!!

  • 23 Augustus 2014 - 10:26

    Monique:

    Leuk verslag weer schat. Geruststellend om te lezen dat alle fun ook wordt afgewisseld met hard studeren.

  • 23 Augustus 2014 - 12:14

    Noortje Vermijs:

    Hallo Guusje, zo mag ik het horen.. feestjes! O nee, als je docent miet ik zeggen dat je moet studeren natuurlijk. Haha, studeren abroad is beide dus ik hoop dat je ook beide blijft doen, de JHS goed vertegenwoordigen hè op alle fronten. Ik lees je verhalen met plezier hier, en als het je troost, hier is het ook winter zo ongeveer..brr.
    Enjoy mate!

    Noortje Vermijs JHS

  • 23 Augustus 2014 - 16:30

    Conny:

    Hey Guusje! Na appen afgelopen week toch momentje voor je blog gevonden! Leuk weer te lezen meis, ik verrek morgen voor een weekje nasr Valencia, Arno naar Malta. Neem tablet mee dus kan blijven appen.Liefs en geniet verder! C&A

  • 23 Augustus 2014 - 16:31

    Conny:

    Haha ik verrek niet maar vertrek dus, dat zal wel duidelijk zijn;))

  • 25 Augustus 2014 - 16:39

    Ans Schelleman:

    Hallo Guusje, Leuk weer wat te lezen van jouw bezigheden!Fijn om tehoren dat je de tijd en kennelijk ook de energie hebt om studie en fun te combineren.Wat en heerlijk leventje!! Geniet er van maar dat doe je al volop!
    Doe de groeten aan Tony en Gina als je die hoort of ziet.
    Ik kijk weer uit naar jouw volgende verslag !!
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guusje

Volg mijn avonturen in Australië! Koala's knuffelen, surfen, studeren aan de Uni, snorkelen bij het Great Barrier Reef: Je leest het hier! :)

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8368

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste

Landen bezocht: