Flights and arrivals - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu Flights and arrivals - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Guusje Bruijn - WaarBenJij.nu

Flights and arrivals

Blijf op de hoogte en volg Guusje

04 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Het is zo ver: Ik ben er!

Afgelopen woensdag vertrokken naar Düsseldorf, om met Etihad Airways de grote vlucht te maken. Met een geleende Volvo (omdat die van ons het helaas begeven heeft, na een goede 18 jaar trouwe dienst) volgeladen met mijn enorme paarse Samsonite(en dan heb ik het over ENORM (118,5 liter inhoud) en PAARS (als in, PAARS)) en de liefste reisgenootjes op deze planeet in de verschijning van Papa, Mama, Joris en Esmee met een erg recalcitrante TomTom, die de route over Eindhoven pas accepteerde rond Maastricht (zo diep zaten we natuurlijk niet, maar je snapt 'em wel) verliep het allemaal erg soepel.

Bagage gedropt, boarding pass in mijn paspoort en een grote soepkom met Starbucks voor de jongens begon het toch wel écht in te zinken: ik vertrek voor ZES MAANDEN naar het andere eind van de wereld. Niet zomaar even een vakantie van een paar weken, maar een trip van een half jaar!

Een half jaar zonder knuffels van mama, voetmassages van papa en geginnegap met Joris. Een half jaar geen Jersey Time met Esmee! :O
Ouch!

Na de nodige traantjes, hele dikke knuffels en kussen, een laatste groepsfoto en een behoorlijk chagerijnige douanier was het dan zo ver: Een laatste zwaai naar de familie (Ja, daar rekenen we Esmee ook gewoon bij!) en daar ging ik dan: Gate C40; Etihad Airways naar Abu Dhabi!

En wat een vlucht was dat! Prinselijke zitplaats met enorme beenruimte, supervriendelijk personeel en héérlijke maaltijden brachten mij in 6,5 uur naar Abu Dhabi, waar het ondanks de locale tijd van 22:00uur 's avonds nog een goede 30 graden Celsius was. En belangrijker: Ramadan! De waarschuwing ging door het vliegtuig:
"If you are staying in the United Arab Emirates, please be advised that during the holy month of Ramadan, eating/drinking&smoking in public during the daytime is a federal offence".

Een bijzondere ervaring, nooit beseft dat het zó streng gehandhaafd werd.

Na een korte overstap op naar het volgende vliegtuig: 12,5 uur naar Melbourne Tullamarine. Prima entertainment, en een paar uur slaap, en het vloog voorbij.

De douanier was niet erg gezellig, maar zeker behulpzaam en ik mocht zo doorlopen! Op naar de bagage-carousel. Juist.. Na een goede 20 minuten was de band zo goed als leeg, afgezien van een aantal niet geclaimde koffers, de hal met mensen nog zo goed als vol en ook mijn koffer in geen velden of wegen te bekennen. Melden bij de balie dan maar, en jawel: "Unfortunatly, there was a mixup at Abu Dhabi International Airport and your bags are currently on a plane to Being. The good news is that it will be arriving here tomorrow evening, and if you have an address for us, it'll be delivered saturdaymorning."

Top! Geen pyjama, geen ondergoed, geen.. Nouja.. Niks dus. Gelukkig werd ik afgehaald door Gina, Tony en Cara en zou ik de eerste paar dagen daar verblijven en kon ik van Gina een pyjama lenen!

Nu dus afwachten of mijn koffer morgenochtend ook daadwerkelijk bezorgd wordt.. We gaan het zien!

  • 04 Juli 2014 - 09:07

    Conny:

    Hihihi Guusje, wat een "eerste reis alleen doop". Dan al gelijk je koffer die ze doorsturen . Paars valt toch wel op, mischien houden ze daar niet van paars?
    Whatever, je bent goed aangekomen, en die koffer er komt wel, je hoeft em niet eens zelf te sjouwen, ze bezorgen hem.....wat een service, ieder nadeel heeft zijn voordeel blijkt.
    Nu dan de start van een naar ik hoop geweldige tijd voor je in down under.
    Maak er wat van meis, dat zal je best wel lukken!
    kus en groetjes, Conny &Arno

  • 04 Juli 2014 - 10:41

    Jacqueline Kors:

    Hoi Guusje, wat een ervaring alweer!!! Ik zie in gedachten die grote paarse koffer van jou rondjes maken op de bagageband in Beijing. Mooi dat hij bij je gebracht wordt. En nu maar lekker genieten van je familie daar en straks op de universiteit!!! Wordt vast een ervaring om nooit meer te vergeten!!!
    Liefs, jacq

  • 04 Juli 2014 - 11:07

    Monique:

    Hallo liefje, papa vond het super om je vanochtend even gezien te hebben :). Zijn jullie inmiddels al naar die shoppingmall geweest? Nu heb je een goed excuus om wat nieuws te kopen hihihi. Morgen heb je lekker weer je eigen spulletjes tot je beschikking.
    Geniet van je dagen bij de familie en de leuke dingen die ze met je gaan ondernemen.
    Spreek je snel, dikke knuffel! Mama

  • 05 Juli 2014 - 23:37

    Conny:

    Goedemorgen jongedame!
    Hier nu voetbal NL-Costa Rica, zooooooo spannend(NOT) daarom maar even een goedemorgen aan nichtje ver weg. Je achterneefje Noël ligt hier lekker te slapen ,zn paps en mams zijn in DH voetbal ah kijken en gaan morgen naar feest van Ruud &Lisan. Noël blijft hier ivm besmettelijk virusje.
    Heb je lekker weer daar? Mooie omgeving? We lezen t nog wel. Geniet lekker, liefs en gr. Conny en Arno

  • 08 Juli 2014 - 12:29

    Oma Ans:

    Geweldige ervaring die ontzettend lange reis. Maar hoe mooi Australie is zul je nog gaan zien!!Melbourne is ook wel mooi maar Sydney is geweldig met zijn prachtig Operagebouw.,zijn baai!!, de Rockey Mountains!! Die liggen zuidelijkerHeb je al kangerous gezien? Als jeanstalten maakt om een foto te nemen gaan ze voor je poseren!! En elkaar verdringen om als eerste op de foto te staan !!!!.Heb je mijn groeten overgebracht aan Tony en Gina?? Ik heb al eerder een berichtje gestuurd maar dat is ,denk ik, niet angekomen waar het moest zijn,{dat zal wel aan mijn (on)handigheid liggen.
    Een heel fijne en leerzame tijd en tot gauw weer een berichtje van jou.oma Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guusje

Volg mijn avonturen in Australië! Koala's knuffelen, surfen, studeren aan de Uni, snorkelen bij het Great Barrier Reef: Je leest het hier! :)

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8356

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste

Landen bezocht: